PÃ¥fyllning, Check!

Den enormt viktiga stommen i vardagen, kvarget.

12 Responses to PÃ¥fyllning, Check!

  • samme says:

    Snacka om gourmé!!!
    Gud vad hungrig man blir :)

  • Jeppepeppe says:

    En back med kesella! nice! Får du billigare när du köper så många? :)

    • dw says:

      Nej det var bara enklare att ta en låda än att fundera hur många man ska köpa, man kan ju inte få nog :p

  • Andreas says:

    Är det inte lite för lite kolhydrater i detta, borde inte du sattsa på något som ger dig annat än protein också? spelar ju ingen roll hur mycket protein man får i sig om man inte får i sig tillräckligt kohydrater, för då kommer kroppen ändå bara äta av sina egan muskler?

    • dw says:

      Jag har lagt upp det så att jag ska käka 30/40/30 i % varje dag (protein/kolhydrater/fett). Men visst är det lite kolhydrater i kvarg men det är för varje mål inte är uppdelat 30/40/30, frukosten t ex innehåller mycket mer kolhydrater än protein.

      Jag behöver dock bli bättre på att stoppa i mig mer nyttiga fetter, äter för lite sånt.

    • Nurin says:

      Hej!Jag tycker feftisstighnen verkar grymt bra!Men jag ammar fortfarande, och har typ 4 me5naderkvar. Kan man ge5 med i alla fall? Fast de5 verkar1500 kcal lite. Hur mycket e4ter man de5?// Tess

  • Andreas says:

    ja! Men det är iof lätt och gott ;) Finns ju ett urval av nötter som är goda och som bara har nyttigt fett i sig, dock är nötter dyrt. Det är ju lite synd. Men mandlar är bra, och billigare!

    • dw says:

      Hehe jo det är sant att det lätt att få i sig rätt mängd fett i sig men svårt om man ska balansera det till 30/40/30 eftersom nötter innehåller ganska mycket av allt.

      Det blir ett riktigt pussel! Men brukar äta lite cashew nötter ibland, men bara 100g nötter är ju nästan 600 kalorier.

  • Andreas says:

    Jo men tränar man ofta så gör man ju av med massa kalorier, och sen måste man tänka på att kroppen bränner kalorier hela tiden, vad man än gör. Och du ska ju inte direkt vara rädd för kalorier, du är ju deffad till tusen!

    • dw says:

      Jo jag har räknat ut mitt dagliga kaloribehov och lägger på när jag gymmar/promenerar etc så har hyffsad koll. Men att gå till en dietist vore ju bäst.

      Smal är jag men inte deffad till tusen, det är nått annat :)

  • sara says:

    hur många procent är det i den du köper?

    • dw says:

      Per 100g är det 12 proteiner, 3,9 kolhydrater och 0.5 fett , totalt 68 kalorier.

      Jag äter alltid 250g som ett mellanmål.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

DSC_1215.JPG dsc_1862 DSC06476.jpg DSC_2766.JPG DSC_1586.JPG DSC_0665.jpg DSC_3185.JPG DSC_0671.jpg DSC_1540.JPG DSC_5718.jpg